Érkeznek az adószámla-értesítők
A napokban fejezte be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal az adószámla-értesítők kiküldését ügyfélkapus ügyfeleinek. Október végéig pedig postán kapják meg a kivonatokat azok, akiknek nincs ügyfélkapu-hozzáférésük.Adószámla-egyenlegéről csak az kap értesítést, akinek legalább ötezer forintnál több tartozása vagy ezer forintnál több túlfizetése van. Országosan több mint egymillióan kaptak elektronikus értesítést, míg ötszázezren postán kapják az adószámla-kivonatot a következő hetekben.
Akinek van ügyfélkapu-regisztrációja, az elektronikus tárhelyére (https://tarhely.gov.hu) kapta a folyószámlájával kapcsolatos tájékoztatót, melyről e-mail-értesítés érkezik a regisztrációkor megadott címre. Ilyenkor érdemes megnyitni a tárhelyet, mivel a beérkezett üzenetek harminc nap elteltével automatikusan törlődnek a felületről.
Akinek tartozása van, ügyfélkapus hozzáféréssel akár online bankkártyás fizetéssel is rendezheti azt az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásból (https://onya.nav.gov.hu), de fizetheti átutalással, csekken vagy a NAV ügyfélszolgálatain bankkártyával. Átutaláskor a közlemény rovatban fel kell tüntetni az adóazonosító jelet. Csekket igényelni a legegyszerűbben a 1819-es ingyenesen hívható NAV Infóvonalon lehet a 4-es menüpontban.
Túlfizetéskor annak kiutalását vagy tartozásra átvezetését a 2117-es számú „Átvezetési és kiutalási kérelem az adószámlán mutatkozó túlfizetéshez” nyomtatványon lehet kérni. A nyomtatvány már az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban is elérhető, így külön segédprogram telepítése nélkül, bármilyen okoseszközön, akár mobiltelefonon is használható.
Akinek segítségre van szüksége az adószámlája értelmezéséhez, általános kérdésekkel hívhatja a NAV Infóvonalát a 1819-es telefonszámon. Konkrét adatok lekérdezéséhez, egyeztetéséhez a NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszerét a 06-80/20-21-22-es számon lehet hívni.