Hatalmas ivóvízhálózat-fejlesztés indult Komáromban
Dr. Molnár Attila polgármester elmondta, soha ilyen rövid idő alatt, ilyen volumenű, ilyen mértékű fejlesztés nem valósult meg a városban, mint most. Beleértve az intézményhálózat felújítását, a város infrastrukturális, elsősorban közlekedésfejlesztési beruházásait, fejlesztéseit és a mostani, a város szennyvízelvezetését, ivóvízhálózatát érintő korszerűsítéseket.
Czita János alpolgármester, a városrész önkormányzati képviselője a fejlesztések menetét bemutatva kiemelte, hogy Komárom és Ács jelenleg a Szent Pál-szigeten található, 16 parti szűrési kútból nyeri az ivóvizet. A kutak 1970-ben majd 1980-ban épültek. Azóta eltelt több évtized, ezek a közművek már fejlesztésre szorulnak. Mára nemcsak az ipari parki befektetők növelték a vízigényüket, de Komáromban is nőtt a lakosságszám, így fejleszteni, korszerűsíteni kell. A projekt során a szigeten már nyár óta folynak a munkálatok, a belterületen zajló munkák pedig most indultak. Az ivóvízkutak nyomóvezetéke is cserére szorul, ezek a kutak a Horgász közben az Aranyember utca sarkán lévő vízműtelepre lesznek bekötve, közben pedig keresztezik a Monostori holtágat. Czita Jánoshangsúlyozta, a mederben magasan található ez a csővezeték, és ez nem tette lehetővé, hogy kotróhajó bejöjjön a Kisdunára. Az új csővezeték azonban mederátfújással keresztezi a holtágat, a jövőben így lehetővé válik majd a Kisduna kotrása.
Közel 13 km hosszan történik a főnyomóvezeték cseréje. A belterületen, a monostori városrészben ez érinti a Horgászközt, a Koppányvezér utat, egészen az új Koppánymonostori hídig, ahol az Irinyi utcában csatlakozik be. Az ácsi szakasz érinti a Horgászközt, a Csendes utcát, az újszálláspusztai részt, a külterületen pedig az ácsi erdő szakaszát. Az útburkolat felbontása után a régi vezeték mellé fektetik az új csöveket, aminek köszönhetően nem csupán a kapacitása bővül az ivóvízhálózatnak, de az üzembiztonsága is.
A csőfektetés belterületen szeptember-októberben zajlik, a téli hónapokban pedig a külterületeken dolgoznak a szakemberek. Az egész közműszakasz beruházás az év végére fejeződhet be. Ezt követően indulhatnak a helyreállítási munkák, amelyek a felbontott utak visszatöltését, stabilizálását jelentik. Az utak a téli hónapokra murvások maradnak, a végleges aszfaltozás tavasszal várható.
Czunyiné dr. Bertalan Judit országgyűlési képviselő elmondta, alig 10 éve még nem gondoltuk volna, hogy a magyar gazdaság a 2008-2009-es válságot követően ilyen gyorsan talpra tud állni. E fejlődés következtében születtek meg azok az egyedi kormányhatározati döntések, amelyek Komáromot és a térség ipari fejlesztéseit érintő beruházásokat jelentik. A jelen víziközmű fejlesztésen túl, nemrég látott napvilágot Komárom közlekedéshálózatát érintő tervezési és fejlesztései feladatokat előirányzó döntés is.
(komarom.hu)