Továbbra is a zselés szaloncukor viszi a prímet

Hiába van már aranygaluskás, sőt robbanócukros is – egyik új, különleges íz sem tudja letaszítani a trónról az örök kedvencet. Egy magyar háztartás évente átlagosan egykilónyi szaloncukrot vásárol és ez még mindig leginkább a zselés, de ott van a kedvencek között a marcipános, kókuszos, karamellás és csokoládékrémes fajta is – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.

A költségnövekedés azonban idén ezt a piacot is sújtja, a felmérések szerint azonban így is egyre többen keresik a minőségi szaloncukrokat.

Bár a szaloncukor eredetileg külföldről érkezett hazánkba, korábbi formájától annyira eltér, hogy joggal tekinthetjük hungarikumnak. A papírba csomagolt, eredetileg fondant – cukorszirupból készült nyalánkság – német közvetítéssel jutott el a történelmi Magyarországra, és egész területén népszerűvé vált a 19. század végére, így Szlovákiában és Romániában is kialakult a hagyománya a karácsonyfa szaloncukorral való díszítésének.

A szaloncukrok készítéséhez szükséges alapanyagokat a vállalkozások jellemzően a világpiacról szerzik be, annak ellenére, hogy több hazai gyártó kínálatában is szerepelnek az előállításhoz szükséges hozzávalók (például marcipán, cukor). 

A hazai alapanyag-beszállítás alapvetően a gyümölcsökre és a feldolgozott termékekre korlátozódik. A gyártáshoz felhasznált anyagok ára – főképp a kakaóé – jócskán megemelkedett, növelve a szaloncukrok előállítási költségeit. 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük